close

我把"我讀經的方式"哪篇拿去翻譯,翻成英文,因為我要給我的英文老師看,結果變成以下的文字...


I did not participate in reading classes, are their own at home reading, by the way, I read:

1. The first major scriptures read twice.

2. Consider the following explanation.

3. To re-reading page after page until'll back up.

4. Try to order a page write down as much as possible (do not remember the number of pages).

Then go back up!! You can try!


I also used the Thousand back down this way, I will now back Thousand, some more poetry, disciple regulations, Three Character Classic, Best Book of Filial Piety, young school days, the Heart Sutra, Jie Yuan curse, The Analects of Confucius.

Will be read are: University of moderation. 

Reading changes:

Let my memory is a little better, so I found how to make memory better, multi-read several times, a sentence read, you can make memory better.

In ancient times, people still know what to do, like "riding a horse, ride off, had still to be, more than a hundred paces, the elderly stand, young recoilless, elders sitting, life is sitting."
"Li elderly, young recoilless, elders sitting, life is sitting," I want to say this sentence, meaning that when the elders stood and juniors have stood, the elders sat down and told us to sit before they can sit, original In ancient times, people are so respected elders Ah! I can not say I promise I will do so in respect for their elders, but I will try!


 

因為我跟媽都覺得這些英文怪怪的,又把他翻成中文,結果變成以下的文字:


 

我沒有參加讀書班,都是自己在家裡看書,順便說一句,我讀:    蝦咪?讀經班變成讀書班?哈哈~

1.第一個主要的經文讀兩遍。  這個還行的通

2.考慮下面的解釋。  還可..

3.要重新閱讀一頁頁until'll備份  蝦咪東東?

4.嘗試頁面寫下盡可能多的(不記得頁數)。 ....

再回去了!你可以試試!


我還使用了千背下來就這樣,我現在就回去千,多了一些詩歌,弟子規,三字經,孝經,年輕的學生時代,心經,袁傑詛咒的最好的書,論語。

將讀為:適度的大學。 千?背下來? 解冤咒居然變成袁傑詛咒?  哈哈~ 

 

閱讀的變化:

讓我的記憶好一點,所以我找到了如何使記憶好,多讀幾遍,一句句讀,可以使內存更好。 這翻的倒是不錯!

在古代,人們還是知道該怎麼做,像“騎一匹馬,騎過,還有待,超過一百步,中老年人的立場,年輕無後坐力,長者坐,命坐。”
“李老人,年輕的後坐力,長者坐,命坐,”我想說這句話,意思是,當站在長輩,晚輩紛紛站,長老坐了下來,叫我們坐下才可以坐下,原來在遠古時候,人們是如此受人尊敬的長老啊!我不能說我保證我會尊重他們的長輩這樣做,但我會努力的!  我會努力尊敬長輩,但可不是晚輩紛紛站.....

你讀了以上的文字,一定會哈哈笑!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    jim 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()